sunnuntai 13. elokuuta 2017

Dream big! - Unelmoi suuria!

Olisin tänä viikonloppuna halunnut lähteä retkeilemään Rokualle, mutta hormonit päättivät toisin. Olen maannut sängyssä umpiuupuneena ja migreenin kourissa. Yleensä minun vointini huononee aina silloin, kun on menkat. Hiphei hurraa! Voisin vaihtaa nämä asiat naisena olemisesta anytime!

Joka tapauksessa, lapset lähtivät tänään iskän kanssa uimahalliin ja minä jäin sänkyyn potemaan oksettavaa oloa ja päänsärkyä. Kun pikkuhiljaa pahin olo alkoi väistyä, aloin ajattelemaan niitä asioita mitä haluan tehdä tulevaisuudessa. Yleensä sängyssäolopäivät menevät syömiseen, Facebookin katselemiseen, lukien, kirjoittaen ja unelmoiden :) Vaikka onkin välillä aika raastavaa maata sängynpohjalla, siellä ihminen saattaa jopa kehittyä ja löytää aivan uusia juttuja itsestään.

Viime viikolla harmittelin sitä, että olen tottunut siihen, että syksy on aikaa, jolloin alkaa uusia juttuja. Niin oli minullakin ennen. Sairauden myötä se ei ole ollut enää niin. Mutta samalla tajusin, että minullahan on jo uusia juttuja, kuten blogin kirjoittaminen, sisustaminen, kakkupuoti ja sen kehittäminen ja pari muuta juttua mitä en vielä tässä paljasta. Uusia projekteja tulossa siis, mutta pidän ne vielä omana tietonani. Samalla kirjoitin omaan rukouspäiväkirjaani (jonne kirjoittelen rukouksia, rukousvastauksia, omia fiiliksiä, toiveita) niitä unelmia, joika minulla oli sinä päivänä mielessä.



En tiedä olenko päässyt sairaudessani siihen pisteeseen, että olen alkanut elämään siitä huolimatta vai onko se sitä, että olen koko ajan yhä lähempänä neljääkymmentä ikävuotta. Tärkeää osaa tässä on varmasti näytellyt vuosia kestänyt kristillinen sielunhoitoterapia ja sitä kautta auenneet asiat omasta itsestä. Oli niin tai näin, niin enää en jaksa elää "sitku-elämää" vaan haluan toteuttaa niitä omassa sydämessä olevia unelmia ja toiveita niissä rajoissa kuin pystyn. Ne mitkä on tarkoitus, toteutuu ja toiset ehkä jää toteutumatta. Tiedän kuka olen, mitä haluan ja mikä on elämäni tarkoitus toisin kuin ennen ja aion tehdä niitä asioita muiden mielipiteistä välittämättä, koska tämä on minun elämäni eikä kenenkään muun!

Suosittelen erittäin lämpimästi oman sisimmän äänen löytämistä ja kuuntelemista ja niiden asioiden toteuttamista, jotka ovat omia vahvuuksia, lahjoja ja se, mitä Sinä olet. Uskon, että jokaisella meillä täällä maailmassa on oma erityinen paikka ja tehtävä, jonka voi tehdä ainoastaan Sinä itse! Itse elin liian kauan vain muita miellyttäen ja kuunnellen sitä, mitä muut halusivat minun tekevän elämässäni, nyt aion tehdä sitä mikä on kirjoitettu syntymästä asti minun sydämeeni! <3

Mistä Sinä unelmoit?


10 kommenttia:

  1. Unelmien kirjoittaminen ylös konkretisoi asioita varmasti todella paljon! Itse unelmoin tällä hetkellä siitä, että saisin loppuvuoden aikana levätä hyvin ja onnistua erilaisissa asioissa <3

    VastaaPoista
  2. Unelmista kannattaa pitää kiinni. Unelmoin lähinnä hyvää tasaista arkea.

    VastaaPoista
  3. Itse unelmoin siitä, että osaisin ottaa rauhallisesti. Olla itselle armollinen sairauden tuoman rajoitteiden suhteen. Ja ennen kaikkea "Let go and let God!". Ihanaa syksyn alkua sinulle. Kaikki suunnitelmat eivät tarvitse olla isoja. On lupa oottaa hiljoksiin.

    www.mariaisstrong.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyviä unelmia! Minulle isot unelmat on myös pieniä asioita tai siis minulle suuria, mutta muille ei niin suuria, koska minulle olisi suurta jo se, että pystyisin hoitamaan itse omat asiani. Mukavaa syksyä myös sinulle!

      Poista
  4. Tämä teksti jollain tavalla upposi <3 Itse unelmoin terveestä elämästä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva juttu! Minulla on ihan sama unelma :)

      Poista
  5. Ihana teksti unelmoinnin tärkeydestä. Aina unelmien ei ole tarkoitus kokonaisuudessaan toteutua, vaan tärkeämpää on unelmoida! Näin itse ainakin ajattelen! Minä unelmoin tällä hetkellä ihanasta vauva-arjesta, joka meitä odottaa lokakuussa <3

    http://lifewithhannamari.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta! Kaikki unelmat eivät toteudu. Onnea teille jo lähellä siintävään vauva-arkeen :)

      Poista